Kjenner du noen som er ensom i påsken?

Trygt, fleksibelt – og enkelt

Amigo reduserer ensomhet med enkle videosamtaler som er tilpasset eldre.

Om Amigo

Trygt

Med Amigo får alle muligheten til å delta sosialt i trygge omgivelser. Løsningen benyttes der man befinner seg, og familie og venner langt unna kan ofte komme på besøk. En digital møteplass er også 100% smittefri. Amigo er velferdsteknologien med rimelig inngangsbillett og stor fleksibilitet som benyttes i trygge rammer.

Fleksibelt

Amigo kan benyttes på en plattform som brukeren allerede er kjent med, og den kan også leveres ferdig tilpasset på et nettbrett. Valget gjør det fleksibelt og enkelt å komme i gang med løsningen.

Enkelt

Amigo gjør det enkelt for pleietrengende med kognitiv svikt å ta kontakt med både pårørende og helsepersonell. På samme måte er det enkelt for pårørende eller helsepersonell å få kontakt med den pleietrengende.

Et norsk supportsenter gjør det også enkelt å komme i gang, og enkelt å få hjelp underveis om det er behov.

Amigo bekjemper ensomhet

For enslige som har bevegelsesutfordringer, konstant eller i perioder, vil Amigo være løsningen som gjør at det sosiale livet kan opprettholdes. Amigo gjør det enkelt å delta i møter i lag og foreninger, ved studier og annet der det er tilrettelagt for digital deltakelse.

Det er enkelt å komme i gang - og sikre påskebesøket!

Bestill nå!

Trenger du mer informasjon om Amigo?

Amigo produktside

Amigo - kort forklart

  • Løsningen kan begrenses til definerte samtalepartnere slik at fremmede ikke kan kontakte brukeren, og at brukeren sikres mot å kontakte andre ved et uhell.
  • Alle digitale besøk er 100% smittefrie.
  • Amigo gjør det enkelt å tilkalle hjelp ved behov.

  • Amigo kan benyttes enten man bor hjemme eller på institusjon. I tillegg kan den tas med på reise og helseopphold.
  • Det er ikke nødvendig å investere i spesialutstyr. Smarttelefoner, nettbrett, PC’er og Smart-TV kan benyttes, alt etter som allerede finnes fra før.
  • Gir mulighet for ekstra oppfølging fra helsepersonell/hjemmehjelp
  • I tillegg til fysiske besøk vil det være mulig å øke servicegraden med ekstra oppfølging via Amigo.
  • Åpne grensesnitt gjør det mulig å integrere løsningen slik at annen sensorbasert velferdsteknologi kan samvirke med Amigo.

  • Amigo har et grensesnitt som er enkelt å forholde seg til.
  • Amigo kan benyttes for å oppnå kontakt og for å svare på henvendelser.
  • Flere familiemedlemmer får mulighet til å komme på besøk oftere.
  • Ingen reisetid, eller problemer med «bomtur».
  • Besøk trenger ikke planlegges i samme grad som fysiske besøk.
  • Norsk supportsenter er tilgjengelig om det likevel er behov for hjelp med løsningen.

Et standardabonnement inkluderer 6 brukere totalt. (Hovedbruker + 5 kontakter)

Det kan være inntil 12 samtidige deltakere i en samtale

Ja, Amigo er designet slik at familien har et brukervennlig WEBadmin hvor du som administrator kan legge inn familiemedlemmer og sette opp tillatelser bl.a. til å ringe og få automatisk svar.

Det er kun forhåndsregistrerte familiemedlemmer og venner som kan ringe direkte til en Amigo.

De samme medlemmene kan invitere gjester med i samtalen. Da laster gjestene ned Amigo appen fra Google Play eller Apple Appstore og taster inn et sekssifret nummer som er delt av medlemmene.

Ja, med Amigo kan man velge om brukeren skal kunne ringe til andre og besvare samtaler.

Amigo kan settes opp slik at den begrenser kommunikasjonen til brukeren slik at Amigo gir nytte enten det er funksjonsfriske brukere eller brukere med kongnitiv svikt.